
Då var me i gong igjen etter ei fin påske. I denne veka har me jobba med caser i grupper med fokus på lærarens rolle i ulike problemstillingar. Dette synest eg var ein veldig positiv måte å jobba med stoffet på. Det at ein kan knytte yrkesetikk opp mot reelle casar trur eg er utrulig viktig. Då fyst og fremst på grunn av at det gjer det mykje meir interessant som igjen fører til at me lærar meir. Det er og viktig at me kan ta med oss det me har jobba med inn i ei framtidig yrke. Viktige ting blir satt på dagsorden og det at ein får sett dette frå ulike synspunkt og kan få ein diskusjon rundt dette er utrulig viktig.
Som lærar er det viktig å sette eleven i høgsetet og tenkje på elevens beste. Samtidig har du arbeidsgivaren din skulen, foreldre og etiske normer å forholda seg til. Her følgjer ti bod som vår gruppe syntest var særlig viktig for læraren i ein yrkesetisk samanheng.
1. Læraren må forvalte sin makt i samsvar med lovverk, erkjenna grunnverdiar og barns rett til likeverdig behandling.
· Som lærar er du i ein maktposisjon. Det er viktig å bruke denne makt på ein god måte samtidig som du er klar over kva lover å reglar som gjeld. Som lærar er det viktig å formidle gode grunnverdiar for elevane. Dei skal lære å oppføre seg på ein god måte å kunne fungere i saman med andre medelevar. Likeverdig behandling av elevane er viktig. Sjølv om ein har ulike elevar å jobbe med er det viktig å sjå det gode i alle og ikkje stigmatisere elevar.
Læraren er ein omsorgsperson og skal alltid tenkje på elevens beste.
Læraren har eit særleg ansvar for sine elevar. Ein skal sjå til at dei har det godt på skulen og sørgje for at dei får ei så god oppfølging som mulig. Læraren som omsorgsperson er særlig viktig for elevar på dei yngste årstrinna.
Læraren må gå føre som eit godt førebilete både ovanfor elevar og foreldre.
Læraren er eit forbilde for sine elevar og det er utrulig viktig at ein oppfører seg deretter. Har læraren ei god halding og godt humør vil dette og smitte over på elevane. Dette har også motsatt verknad.
Læraren har alltid teieplikt og opplysningsplikt. Dette må oppretthaldast både ovanfor foreldre elevar og skule.
· Dette er viktig for læraren å hugsa på og oppretholde. Kjem ein elev med fortrulige opplysningar er det viktig å tenkje seg om før ein går vidare eller ikkje med desse. Her har ein både skule, elevar og føresatte og forhalde seg til. Ein snakkar heller ikkje om enkeltelevar og skule til personar som ikkje har noko med dette å gjera.
Læraren må kunne sjå enkelteleven i forskjellige situasjonar, og kunne gje god rettleiing og tilpassa opplæring.
· Det er viktig å fylje opp kvar enkelt elev slik at dei kan forbetre seg og føle at dei blir sett av læraren.
Læraren skal kunne reflektera over eigen kompetanse og kunna vurdera kvaliteten på opplæringa.
· Det er viktig å ha god sjølvinnsikt. Kva har eg gjort bra og ikkje? Kva kan forbetrast?
Læraren skal ha eit godt samarbeid med kollegaene, og kunne samarbeide med desse på ein god måte i arbeidet med elevane i skulekvardagen.
· Teamarbeid er utrulig viktig og nyttig i lærarkvardagen. Slik kan ein gjera ein betre jobb overfor elevane å gje ei betre undervisning.
Læraren skal væra ein både inspirerande og motiverande for elevane.
· Dette er viktig for elevane. Er læraren motiverande og inspirerande vil dette skinne igjennom i elevanes innsats på skulen.
Læraren skal sette krav til elevane og forventa fagleg progresjon og sørgje for at elevane kvar dag oppnår meistringskjensle.
· Det er viktig at elevane føler at nokon bryr seg om det dei gjer og kvaliteten på dette. Slik kan dei og forbetre seg. Meistringskjensle er viktig i denne prosessen.
Læraren må vise vilje til å tenkje i nye banar og prøve ut nye metodar.
· Det er viktig å tenkje nytt og ikkje vera redd for å gjera nye ting. Hamnar ein i den same tralten er det ikkje så lett å forbetra seg som fagperson og lærar.
Dette er altså bod me syntest var særlig viktige i ein yrkesetisk samanheng. Det viste seg at og mange av dei andre gruppene hadde dei same innhaldet i sine bod. Noko som viser at me stort sett er einige i om kva som er viktig for læraren i ein yrkesetisk samanheng.
Revidert 30.04.08: Bilete
2 kommentarer:
Hei
Trur du har rett i det at etikk, som alt anna me skal læra, eigentleg blir lettare å forstå dersom me knyter det opp mot det verkelege livet. Eg var ikkje med på dette semnaret då eg har vore gjennom dette i KRL studier tidlegare, men kjempeflott å få denne oppsummeringa med dei 10 boda de har laga:-)
Gerd Elin
Takk for det
Legg inn en kommentar